Clicant la imatge + F11 es veu més gran. Els arxius raw es revelen amb lightroom :-)

dimecres, 19 de juny del 2013

Jugadora.




Dues entrades enredera us ensenyava la meva primera Vl, avui us ensenyo la segona. Aquesta l’he fet des d’un lloc accessible per quasi tothom, la cala Jugadora (Cap de Creus). És feta el divendres al vespre amb una configuració de càmera estàndard per la VL.: sensibilitat a 1600, 30 segons i f2,8. En aquest cas s’ha posat un WB fred i una il·luminació amb llum càlida per “refredar” una mica la imatge, tant de la CL del cel com de la llum aportada amb la lot.  La il·luminació de la primera VL no la vaig fer bé (era amb led) i, va quedar un cel massa vermellós pel meu gust. Espero que us agradi.

11 comentaris:

  1. La primera m'agrada, tant el lloc com la posició. No entenc la configuració "estàndard" per la V.L., al meu parer t'has quedat dos passos sencers lluny, la "estàndard" es 30 seg ISO 3.200 i 2.8 i la que recomano, el mateix però a 6.400, sempre he recomanat a la fotografia nocturna que quanta més lluny es pugui captar millor ;-)
    Salut!!

    P.D. Un lloc per tornar-hi

    ResponElimina
  2. Pere, moltes gràcies per passar i t'he de demanar disculpes per no haver-me explicat prou bé.
    Sense cap dubte que pujant la sensibilitat es veu millor, però el que no he dit, culpa meva, és que la càmera és una canon 550D i té unes limitacions amb l'ISO importants, a partir de 800 empitjora la qualitat molt i, la imatge sembla una paella d'arròs a banda :-).

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quan t'escrivia el comentari ho he pensat...potser em fico de peus a la galleda i tal dit tal fet...
      Be en aquest cas és el que hi ha, capturar la màxima llum dintre de les limitacions de l'equip, siguin quines siguin i no s'està "obligat" a més ;-)
      Rectifico el comentari, una molt bona presa de la Via làctia donats els recursos tècnics ;-)

      Elimina
    2. Cap problema, Pere.
      La veritat que m’agradaria canviar l’equip però, com que sempre he treballat amb canon, trobo que ara s’estan quedant una mica enredera amb el sensors, ja que els nikon (per ex. La 800) els hi donen mil voltes i estic esperant si surt alguna que treballi bé amb sensibilitats altes (faig molta nocturna). Estic una mica perdut. :-(

      Elimina
    3. Jo tinc la MKIII i no la canvio per dos D800 en tema ISOs alts, una altra cosa son els rangs dinàmics segons diuen, no et creguis tot lo que s'escriu, la majoria son partidaris/interessats en decantar mercat, el meu consell i és definitiu: prova sempre abans de decidir-te...t'emportaràs sorpreses jeje

      Elimina
    4. Pere, moltes gràcies, per enèssima vegada. Realment darrerament m'he trobat amb molta gent que tenen la 800 i ningú amb la III. Hauré de venir a veure't ;-)

      Elimina
  3. Te raó en Pere, no et creguis tot el que escriuen, si tens bones òptiques Canon i tens posibilitat de canviar la càmera, no crec que tinguis que canviar de marca.
    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Jordi. Normalment treballo amb el 17-40 de canon i també amb el 11-16 de tokina. M'agraden tots dos molt i poder tinc tendència a utilitzar més el tokina.

      Elimina
  4. Bones imatges, sí senyor. I més tenint en compte aquestes "limitacions técniques".
    Ara és un bon moment per adquirir, si es pot, una 5D, però la II a molt bon preu de segona mà. I poder disparar als ISOs que et comenta en Pere ;-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies,Pepet. Si es que al final em fareu tirar a la piscina ;-)
      Quina llàstima que aquest cap de setmana coincideix la ubicació bona de la VL amb una lluna crescudeta. Haurem d'esperar

      Elimina