Clicant la imatge + F11 es veu més gran. Els arxius raw es revelen amb lightroom :-)

diumenge, 17 de desembre del 2017

Arc monocrom




El passat dimecres preveient una posta de sol encesa, junt a la desesperació per trobar una mínima làmina d'aigua per potenciar el cel, vaig anar a parar a un lloc força degradat paisatgísticament, quan em trobava ja posicionat mirant cap a ponent va començar l'espectacle (2a imatge), sempre que això passa tinc la mania de mirar al meu darrera per saber que hi passa, i "voilà"! va haver-hi premi, uns núvols esparracats, prims, inconsistents deixaven caure una mica d'aigua neu i s'il·luminaven amb aquella llum intensíssima. Automàticament vaig abandonar a corre cuita la posició per anar a l'altre costat de l'estany i captar aquell cel difícil de creure.  Un arc monocrom vermell es va forma parcialment mentre un núvol en forma de barba li queia  sense arribar al terra, m'agradaria clonar les cases però, això és una altra entrada del blog. Algú em sap explicar perquè l'arc és monocrom?

8 comentaris:

  1. Que guapa es la primera, una pasada. La explicacióm la tienes aqui:
    https://www.atoptics.co.uk/rainbows/redbow.htm

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias, Jose, sabía que podía confiar en ti, como en todo! :-)
      El largo recorrida de los rayos solares por la baja atmósfera dispersas las longitudes de onda más cortas, verdes y azules, de esta manera dominan los colores cálidos de long. de onda mayor, rojos y amarillos. En este caso quedó solo el amarillo. No te acostarás sin saber una cosa más. Un abrazo

      Elimina
  2. El cel et va donar un bon regal. Sobre clonar o no clonar... això seria un bon debat. Jo soc del parer de no clonar-ne cap, i que surtin a la foto com una denúncia de les bestieses que s'han fet. Però si vols un dia t'explico el meu mètode de clonar les cases que han construït segons on, mitjançant una retroexcavadora ;-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Miquel. Què dificil que és recuperar el territori encimentat i la línea de costa ho està d,allò més

      Elimina
  3. Ja és temptador ja clonar tota aquesta renglera urbanística que li intenta treure espectacularitat, dic l'intenta perque és una passada el arc aquest que as enganxat!! Les dos fotos son una canya!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Fran. Aquesta franja natural de maresma va estar a punt desaparèixer sota el ciment, el projecte es deia Ajuriabrava

      Elimina
  4. De debò que hi ha cases?
    He tingut que tornar a mirar la imatge, doncs la potencia del arc m’ha embadalit i no les he vist.
    Molt bona Eduard !!!!

    ResponElimina