Clicant la imatge + F11 es veu més gran. Els arxius raw es revelen amb lightroom :-)

dijous, 19 de febrer del 2015

L'estanyol de Sant Joan




Aquest hivern m'he proposat ensenyar-vos petits racons dels aiguamolls desconeguts per pràcticament tothom, concretament el que avui us presento és d'aquell llocs que fins hi tot la gent de Castelló d'Empúries desconeix, els podríem comptar amb els dits de les mans i encara ens en sobrarien :-). És un estany de molt difícil accés, per arribar-hi s'ha de passar per unes quantes finques particulars, la seva cota és d'uns 20 cm sobre el nivell del mar i, si cauen quatre gotes queda inundat.
Aquestes imatges són de la primera setmana de febrer, quan la majoria de closes han quedat seques en tota la zona,  l'estanyol, encara roman inundat.  En aquestes closes i pasturen vaques i cavalls d'en Joan Sala, en Miquel Serra i d'en Vilanova els darrers ramaders dels aiguamolls. Llarga vida a tots ells! principals conservadors d'aquests paisatges únics del PNAE. 

15 comentaris:

  1. Respostes
    1. Lake turned into a flood meadow, now there are cows and horses, along with ducks and grey herons :-) . Thanks, Photo(geo)grapher

      Elimina
  2. Que guapes! Jo trobe la segona particularment pictórica. Pillar aquests cels és un regal :-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquesta va ser la primera impressió que em va donar. Una abraçada, company!

      Elimina
  3. Com que no dubto de la teva professionalitat ha de ser un problema visual meu que crec que em faré mirar, a mi totes em semblen caigudes cap a la dreta. Oi que estan totes be?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ho he mirat posant les guies del PS i estan bé, el que passa amb els angulars és que si el "gruix" de l'horitzó té més pes en un costat, això fa que hi hagi l'efecte visual que dius. Una abraçada i gràcies per l'ajuda. P.d.:Actualment porto ulleres progressives i si que me'n he adonat que són una mica traïdores, et deformen la imatge si no mirés bé pots cometre erros com el que dius i em passa sovint :-(.

      Elimina
  4. Em quedo amb la primera... i llarga vida als ramaders del PNAE!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja havia perdut l'esperança de que li agradés a algú ;-)

      Elimina
  5. Les fotos són precioses i l'indret espectacular. Molta gent el veu o la vist, però no saben que és. A la primavera, quan els lliris grogs omplen les vores de l'estany, la imatge no es pot descriure amb paraules.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tu Quim ets una mustela i coneixes tots els racons de Castelló però, poca gent ho ha pogut disfrutar com tu i jo ;-)

      Elimina
  6. Bufà!! quins reflexes!! m'agraden els dues últimes.
    salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. A la plana de l'Empordà tenim la gran sort de gaudir d'un cel immens, si a sobre tens una làmina d'aigua com la dels estanys, fer fotografia de paisatge és molt i molt agraït. Una abraçada, Esther

      Elimina