Clicant la imatge + F11 es veu més gran. Els arxius raw es revelen amb lightroom :-)

dilluns, 26 de febrer del 2018

Eslovènia II










La segona base del viatge la vàrem fer a Bled, aquests és una ciutat del nord que és molt turística, el seu major atractiu és el llac, el qual és una joia paisatgística de primer ordre.  Aquest llac té un perímetre aproximat d'uns sis quilòmetres, tot i que la part millor per fotografiar-lo no arriba als 2 quilòmetres i, està molt ben arreglada amb una passera i diferents plataformes per poder gaudir de les millors vistes.
És un lloc poc esventat, el que ajuda molt a l'hora d'aprofitar els reflexes de l'illa o de les muntanyes circumdants. Nosaltres vam tenir el regal de tenir-lo com una postal plenament hivernal, tot i que a la tardor ha de ser increïble.
Per treure-li tot el suc fotogràfic és millor treballar amb focals que vagin des del gran angular, en el meu cas un 16-35mm fins als 70 mm i pels detalls amb un 70-200 mm vas més que sobrat. El problema que vaig tenir era que dels 35 mm fins als 70 mm no tenia res. Ja sé que posaré a la carta als reis de l'any que ve.
Després d'un viatge des de la capital sota una intensa nevada i circulant per les carreteres secundàries extremant la precaució, el cotxe no estava preparat per aquelles condicions, vàrem passar tot el dia de l'arribada pel passeig de circumval·lació del llac, vamn ser moltes hores que van passar com si fossin minuts. La rebuda no podia ser millor i el llac es va engalanar amb dos pams de neu. Segons deia el company Pepet (Josep Balaguer) allò era insuperable, ja podíem tornar cap a casa!   

14 comentaris:

  1. El millor dia, sens cap mena de dubte. Molt bé les versions, molt "soft". M'agrada la suavitat que els has donat a les imatges. I veig que t'has contingut a l'hora de "refredar" els blancs. Guai!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Refredar? ostres no, més ja no. Realment la fred ni es notava, més aviat lo caloret d'estar disfrutant com uns nens

      Elimina
  2. Vaya pasada de fotos, la cuarta es una auténtica preciosidad. Te pasa lo mismo que a mi con las focales, el 24-70 f4 de Canon es muy bueno y no muy caro. Un abrazo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracia, José. De hecho lo echo de menos cuando salgo de mi zona de confort, marinas y marismas, pondré en la lista el 24-70. Un abrazo

      Elimina
  3. Totes molt bé, company, però les HK són superbes!! Enhorabona !!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Entenc el que dius, recordo que un dia vas dir que ara estaves en una fase clara, fotograficament parlant, es clar. Has vist que ara hi ha una corrent en que estan tirant cap a l,esquerra, cap al costat fosc.. una abraçada

      Elimina
  4. A mi, m'has robat el cor amb la segona i la penúltima! Una joia de fotografies! M'apunto la zona pel dia que em toqui la grossa! Jo fa una setmaneta que tinc el 17-70 2.8 de Sigma. El vaig canviar pel 18-140 clàssic i n'estic encantat per la nitidesa! Una abraçada i endavant les atxes!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No és un país car per viatjar, els preus com aquí o fins i tot, són una mica més baixos. Gràcies per la info d,aquest sigma, a veure si trobo algú que me,l deixi testar. Una abraçada

      Elimina
  5. Són molt bones Edu, l'Encarna m'ha dit que et digui que li han encantat.
    Em trec el barret :-)

    una abraçada
    Xavi

    ResponElimina
    Respostes
    1. Crec que són unes fotos que han d'agradar molt pel fet que ens poden evocar contes de la infància, paisatges de somni, etc

      Elimina
  6. Toma ya fotons! son una canya! aquest ambient hivernal és lo más tio!
    Ara, que la meva debilitat son les hores blaves, aquesta penúltima foto que has penjat l'he mirat 10 vegades ja! com mola!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Va ser un dia de traca i mocador. No volia que es fes de nit....Una abraçada

      Elimina