Clicant la imatge + F11 es veu més gran. Els arxius raw es revelen amb lightroom :-)

diumenge, 31 de març del 2013

Una de les primeres...



...fotos que vaig fer, il·luminant amb llum artificial, és aquest dolmen. Es tracta del dolmen de la Vinya del Rei ubicat a Vilajuïga, a pocs minuts de casa. Hi ha fotos que has de guardar per fer els dies que no tens ganes de córrer quilòmetres de camins, en aquest cas era una d’aquelles nits que volia fer nocturnes però, les condicions eren dolentes, massa núvols.
Pel que fa a la composició, penseu que aquest dolmen està situat en un pendent de muntanya, això ens permet fer una mena de contrapicat molt fàcilment, cosa que implica agafar una part de cel, però aquell dia no era cap aliat. Hagués pogut optar per fer-li perdre protagonisme i santes pasqües, encara que aquesta opció m’obligava a tallar els arbres i això no em semblava bé, però al final com que el cel quedava vermellós, crec que li aportava una riquesa cromàtica que podia enriquir al conjunt.
 Vaig il·luminar amb dos tipus de llum, una de freda i una altra de càlida. Com que es tractava de fer ressaltar el dolmen, vaig escollir la lot de leds (freda) pel protagonista, d’aquesta manera el faig ressaltar al mig de l’entorn de matolls. Per la vegetació hi vaig aplicar la llum càlida (flash amb filtre taronja o CTO), que fins i tot, satura més el color verd.
Com podeu veure el cel no matava però, al haver-hi els dos tipus de il·luminació fa que el conjunt sigui agradable a la vista, o no?
Les dades de la foto són 82 segons de temps d’exposició, el diafragma de 2,8, una sensibilitat de 100ISO i l’òptica de 11mm.

2 comentaris:

  1. Respostes
    1. Gracias Jose, ¿No te parece que tenemos un patrimonio histórico muy importante que los fotógrafos "nocturnos" podemos rescatar del olvido colectivo?

      Elimina