Clicant la imatge + F11 es veu més gran. Els arxius raw es revelen amb lightroom :-)

divendres, 17 de novembre del 2017

Nit i dia



Quan fas fotografia nocturna amb una lluna força crescuda, per exemple per sobre del quart, pràcticament pots "diürnitzar" la imatge, aquesta gran il·luminació  de la lluna fa que l'aspecte del paisatge sigui semblant al que té quan és de dia.
L'exemple d'avui ha estat fortuït, es tracta d'un racó que hi ha al costat est de la carretera que porta fins el cap de Cavalleria (Menorca), la vaig fer pràcticament des del mateix punt en dos moments ben diferents i sense cap intencionalitat però, que ara serveix per explicar-ho. La primera és feta a la nit i amb una bona lluna (gibosa) i, la segona és just a la matinada, abasn de la sortida del sol. Quina us agrada més?   

10 comentaris:

  1. He estat una bona estona intentant identificar quin coi de racó de l'Empordà és això... cullons quin lloc!!!

    ResponElimina
  2. Per cert, crec que no triaré perquè les dues em semblen molt bones. A la primera m'agrada més l'aspecte del mar, i a la segona aquestes tonalitats del cel que tenyeixen tot el paisatge.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Saps que em va passar? Que em creia que la càmera s,havia espatllat pel tema dels tons que ho tenyien tot, la llum va ser molt diferent i com que la càmera m,havia caigut.... , cagadet!

      Elimina
  3. Un interessant exercici Eduard, sempre m'ha agradat la "irrealitat" de les fotos "nocturna-diurnes" les trobo molt interessants.

    salut.

    ResponElimina
    Respostes
    1. I depèn molt de la llum absolutament diferent de la lluna i saber trobar la configuració de la càmera, un exercici per jugar. Una abraçada

      Elimina
  4. Jo sóc essencialment crepuscular: la segona :-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ets un clàssic! Però segur que el risc també t,agrada...., no?

      Elimina
  5. Les dues...be, vale : la segona...pero per poc, pels tons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La còpia de la primera a mi em falla una mica el focus però té el seu rollet :-)

      Elimina