Clicant la imatge + F11 es veu més gran. Els arxius raw es revelen amb lightroom :-)

dijous, 11 de maig del 2017

Rosella, roella, gall, gallaret, pipiripip, peperepep, quicaraquic, ...


Quasi bé que a cada poble se li dona un nom, no? Ella és una de les flors amb el vermell més intens que trobem a la natura i que la cultura popular ha volgut comparar amb el roig de la cresta del gall tal i com podem deduir de l'assortit de localismes que té.
Dissabte al matí tenia planificat fer unes fotografies que vaig haver de canviar quan ja era al camp, just quan clarejava i després de fer un parell de vols, vaig aprofitar un sembrat que tenia al costat infestat de badabadocs (mai millor dit!), era una bona ocasió per fer abstraccions amb els babols!
La foto que us mostro és la que més m'ha agradat de totes les que vaig fer. És un contrallum dels primers raigs que arribaven al camp, tot just quan unes gotes de pluja ben gruixudes anaven  movent els pètals. Espero que us agradi.  

6 comentaris:

  1. Parece una bailarina, con su vestido rojo dando vueltas con el viento, preciosa, Eduard¡¡, me encantan las amapolas, aunque no sé si esta lo es o no; bueno, que me encanta, :)
    Gracias por tanta belleza, buen día y un abrazo

    montserrat


    [te escribo un comentario en una entrada lejana, es que tengo que comentarte una cosa, :))]

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs ara que ho dius si que és veritat lo de la bailarina :-). Si que és una amapola, en el texto la denomino con todos los nombres que hay en catalán que son muchos.
      En la columna de la derecha tienes un traductor (translate) que te traduce el texto automáticamente a unas cuantas lenguas.
      Si quieres comentar cualquier cosa se puede hacer por mail, la dirección la tienes a la derecha o por el facebook. Serà un placer resolver tus dudas ..., si es que está en mi mano.

      Elimina
    2. Me parecía una amapola, y lo es, ocurrió que me perdí un poco con los nombres en catalán.
      No me hace falta usar el traductor de la derecha, cuando vengo aquí me sale arriba del blog un letrerito de google que me da la opción de leerlo traducido, o en el idioma original, esto ocurre, al menos que yo sepa, con los blogs escritos en otro idioma, es automático, me arreglo bien así, :)
      Es verdad, podía haber usado el mail, ni me di cuenta de que lo tienes ahí a la derecha, vaya; y fecebook, pues bueno, es que no tengo, no uso, no estoy por ese sitio, con mi blog me basta y casi hasta me sobra.
      En cuanto a la duda, no lo era, no; no sé si lo habrás leído, en una entrada antigua, diciembre del 2013

      Un abrazo, Eduard

      montserrat

      Elimina
    3. Una preciosidda el video, veo que dominas muy bien la edición y muestras una exquisita sensibilidad. Un abrazo :-)

      Elimina
  2. una foto fantàstica Eduard.
    i aquest processat -que no tinc ni idea de com el fàs ;-) - m'encanta!
    jordi

    ResponElimina
    Respostes
    1. De fet practicament no hi ha processat, aquest en concret vaig haver de pujar lleugerament l'exposició, les ombres i baixar les altes llums. Es tracta d'una doble exposició a pols, amb els mateixos paràmetres i el toc que no es pot explicar, ;-)

      Elimina