Clicant la imatge + F11 es veu més gran. Els arxius raw es revelen amb lightroom :-)

diumenge, 20 de març del 2016

L'anguila


Dies enrere passejava per la platja de can Comes i vaig veure al terra una protuberància de la sorra en forma d'essa, feia uns 40 cm, a la part superior tenia una escletxa oberta. Aquest tipus de relleus els fan els animals que construeixen galeries però, en aquest cas estava a la platja! El que vaig fer no s'ha de fer mai, ja que cal que la natura segueixi el seu curs però, va ser irresistible descobrir quina era la bestiola que s'amagava allà dins.  Al descolgar-la es va confirmar el que em temia, es tractava d'una anguila que havia quedat atrapada en una pujada de nivell que hi havia hagut.  Fet el descobriment, en comptes d'abandonar la pobra bestiola allí per que la descobrís un depredador oportuniste, vaig interferir en el la xarxa tròfica i la vaig indultar. Molt mal fet! La vaig traslladar fins la làmina d'aigua que hi havia a pocs metres.  Un cop alliberada vaig encantar-me observant si es revifava, fins i tot li vaig netejar el llom de la sorra incrustada, un comportament, el meu, molt infantil. Un cop refeta la bestiola, va iniciar els moviments reptants per buscar aigües més fondes. No va ser fins a aquell instant que no se'm va  acudir que li podia haver fet alguna foto. Ja era una mica tard per fer els preparatius de la foto, els quals, van ser improvisats i maldestres. Ella, la meva amiga, va ser molt ràpida en buscar la zona amb més fondària per esmunyir-se. 


9 comentaris:

  1. Molt guapes les dues, en especial la segona amb l'animaló en primer pla. I sobre interferir... normalment interferim per carregar-nos la natura, així que tampoc passa res per actuar de quan en quan en sentit contrari ;-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Vaig pensar en la pobra guilla que de vegades recórrer la platja buscant aquest tipus de presa :-( Una abraçada

      Elimina
  2. La primera me encanta, sobre todo por las huellas que deja, es una imagen con mucha fuerza. En mi opinión creo que mejoraría mucho más en impacto visual si obscurecieses los reflejos tan brillantes a los laterales. De esa forma las huellas y la anguila cobrarían mucho más protagonismo. Un abrazo

    ResponElimina
    Respostes
    1. El detalle de la huellas fue lo que más me gustó. Deberé de aplicar este consejo, muchas gracias maestro :-)

      Elimina
  3. a mi m'ha passat avui amb un ratolí atrapat en una cisterna. He buscat branques llargues per a que s'escapés i m'he oblidat de fer-li una foto!!I portava la camara a sobre!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Je, je, veig que també interfereixes en el decurs de la natura ;-)

      Elimina
  4. No siguis tan purista Eduard! Ens fem uns farts d'interferir (per fer el mal) en la vida de la fauna salvatge... una petita interferència en favor d'una espècie cascada per culpa nostra, no és cap mal! (ja ho saps). Per l'hora, l'espècie i el lloc, m'ha dut records inesborrables de les nits passades allà mateix amb en Vicenç de can Niceto, fent interferències de les grosses...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ell pertanyia als ecosistemes dels aiguamolls, aquàtics i terrestres, era un esgraó més de la xarxa tròfica :-)

      Elimina