Clicant la imatge + F11 es veu més gran. Els arxius raw es revelen amb lightroom :-)

dimarts, 26 de maig del 2015

Via Làctia sobre Norfeu


Aquesta darrera lluna nova ha estat un excel·lent oportunitat per fotografiar la via làctia, la tramuntana ha ajudat a netejar els cels d'humitats i passada la mitja nit era el moment més idoni per fer-ho.  Acompanyat de la Paula i el Ricard i, sortint de la festa de tancament de campanya de les municipals, divendres al vespre ens vàrem anar a meditar a la Punta del Bergantí, allí sentint la remor del mar vam disfrutar de l'espectacle celest sense deixar de mirar a l'aigua, lloc on els fenòmens de bioluminescència competien amb el que passava el cel.

Fixeu-vos en les traces de color verd que hi ha a l'aigua, no són hot pixels :-)

11 comentaris:

  1. Ostres, vas poder veure la bioluminiscència! Jo el dia abans no les vaig poder veure, potser no m'hi vaig fixar prou. Molt bona tota la serie, felicitats!
    Com a unic comentari, potser miraria de corregir la distorsió del samyang, que es veu força a la ultima foto ;-)
    Per cert, pot ser que el que es veu a la primera sigui airglow?
    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segons tinc entès aquest color verd és de l,oxigen que hi ha a les capes altes de la trposfera, no?

      Elimina
  2. A veure quin dia surt jo a fer nocturnes, però ara no puc fer res, estem a final de curs i no tinc temps per a res :-(
    Molt xula la segona, ara no veig mica malament ioncloure gent a les fotos. Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Exacte, jo era anti gent en el paisatge, i es tant necesàri per poder dimensionar. No ploris Chabier que aviat estaràs de vacances bandido! ;-)

      Elimina
    2. I que en faig dels meus fills, bandit? :-D

      Elimina
  3. Un bona imatge de la VL , i el detalld e les persones sempre li donen el punt especial, juntament amb el gos, L'efecte de la bioluminiscencia no l'he pogut veure mai, sort que en aquest mon ens queden moltes coses per veure.

    salut.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs hi ha nits que és molt espectacular, navegant amb el caiac l,aigua que talla la quilla surt de color verd i cada cop que poses la pala a l,aigua deixes una marca luminiscent a la superficie...., vas deixant rastre. Una passada ho has de viure i veure un cop a la vida com a mínim. Un dia convocarem una sortida nocturna amb caiac i fer fotos pel Cap de Creus, com ho veus?

      Elimina
  4. Bones Eduard,
    Sempre he pensat que per aquella zona hi arribaba molta contaminació lumínica dels pobles del voltant però veig que potser menys de la que em pensava tot i que més de la que voldría.
    Salutacions.

    ResponElimina
    Respostes
    1. L'avantatge que tens els dies de tramuntana, és que l'humitat és molt baixa, podríem dir "extraordinàriament" baixa i possiblement per aquesta raó l'afectació de la Cl queda minimitzada. Més cap a l'estiu també tenim el problema del trànsit de gent pel mar. Hem d'aprofitar-ho ara :-) Una abraçada

      Elimina
  5. Veig que tú també vares estar donant-li a la via láctea. Molt interessant el tema aquest de la bioluminiscència, no el coneixia.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Al veure el teu blog vaig pensar el mateix, respecte a la bioluminiscència hi ha dies que és espectacular, té fama al tròpic però a casa nostra també es veu. Fes un bany una nit de poca lluna i ja m'explicaràs :-)

      Elimina