Clicant la imatge + F11 es veu més gran. Els arxius raw es revelen amb lightroom :-)

dilluns, 23 de juny del 2014

És lícit?


Quan faig fotografia del paisatge miro de no intervenir gens en el que vull fotografiar, em refereixo a modificar en viu i en directe l’escena, no a les manipulacions posteriors de l’edició de la imatge.
De forma excepcional i en molt comptades ocasions “peco” i, introdueixo algun element que no es trobava en l’enquadrament escollit. Us poso un exemple d’aquest mes de març, em trobava fotografiant  un espigó antic que està en ruïnes i, en el forat del primer pla que cobria l’aigua m’’hi faltava algun element. Doncs és en situacions com aquesta que “peco” i altero l’escena, per exemple aquell dia, dins de l’aigua i a un metre del forat hi havia una roca de tonalitats grogues, aleshores la vaig recollir i situar dins del forat.

Crec que li va anar bé, no? Sou pecadors?

10 comentaris:

  1. Jo crec que això no és "pecar". Has agafat un element de l'entorn i l'has inclòs en la foto. Surt en el RAW, no? Jo crec que tots hem tret en algun moment una branca de l'enquadrament o hem posat una fulla en aquell lloc, etc...
    Una altra qüestió seria modificar el medi creant alguna malifeta com ara treure un niu o alguna cosa així, això sí que no seria ètic.
    En aquest cas la inclusió de la pedra està ben vista, ja que crea una imatge amb més d'interés.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Suposo que cadascú ens posem els nostres límits, a hores d,ara els meus són molt marcats, és rar el dia que faig alguna manipulació. No sé si duraran molt ;-)

      Elimina
  2. Jo no sóc pecadora, sóc tan bona nena que per no pecar perdo obtenir bons resultats.
    Però: "quien esté libre de culpa que tire la primera piedra"
    Encara que no penso que ficar una pedra o retirar-la sigui pecar. Una altra cosa seria arrencar una planta o molestar algun animaló.
    M’agrada el resultat que has obtingut.
    Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. En la imatge que us he presentat i pel meu entendre, el resultat és força patent. En aquest cas hi hagut una manipulació d'una roca que ha canviat d'ubicació. Pensa que vaig mirar de deixar-la en la mateixa posició exacta per no afectar a les algues de la superfície superior i els altres organismes de la part de sota de la roca. De vegadaes una petita i innocua manipulació no resulta ser-ho tant i l'impacte pots generar és més gran del que ens pensem. Una abraçada

      Elimina
  3. A eso no se le llama alterar el entorno así que coincido con el compañero Pepet, solo as incluido un elemento dentro del encuadre sin más.
    Yo muchas veces al trabajar la foto quito algún elemento que a mi parecer distrae la atención y que no aporta nada a la compo y así lo que pretendo es intentar aumentar la belleza de ese rincón que he retratado, un abrazo compi.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Seva, que te parece si nos inventamos un nuevo estilo de fotografiar el paisaje y intentamos buscarle el lado bello de las andróminas que nos encontramos tiradas o plantadas en lugares especialmente bellos? te atreves? Eso si que sería un gran reto! un abrazo

      Elimina
  4. Pecar de tanto en tanto siempre va bien,,,no como yo que soy un pecador empedernido !!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias Antonio por tu visita. Quizás deberíamos de clasificar los pecados? ;-)

      Elimina
  5. Jo crec que si reses tres pare nostres, podria ser que el Vaticà et fes una butlla per salvar-te del foc etern!!

    ResponElimina