Clicant la imatge + F11 es veu més gran. Els arxius raw es revelen amb lightroom :-)

diumenge, 3 de juny del 2018

L'eruga ós





Fa un temps mentre estava observant unes orquídies dels aiguamolls (Orchis laxiflora) vaig observar que sobre un exemplar hi havia una eruga preciosa, aquest fet em va fer pensar en que poder hi hauria la possibilitat de que es tractés d'una espècie especialitzada a menjar aquesta espècie d'orquídies, en el cas de que això fos veritat, estaríem davant d'una espècie rara, ja que l'orquídia ho és. Ràpidament em vaig posar en contacte amb el bon amic Llorenç Arbòs perquè m'aclarís aquest dubte i em va dir que possiblement es tractava d'una eruga del gènere Arctiidae i en concret d'A. polifaga, am la qual cosa va quedar clar que no era una espècie especialitzada en el consum d'O. laxiflora, era polífaga, menja de tot!

3 comentaris:

  1. Respostes
    1. Ya ves, aquí los osos son de un tamanyo bien reducido, no como en tus montañas ;-)

      Elimina
  2. Bravo Eduard, és una entrada molt completa. No només ens mostren una primera fotograia magnífica sinóq ue la complementas amb dos imatges més de l'enorn per a que ens fem una petita idea de l'escala i ens ho complementes amb un text on presentes una qüestió i un desenllaç amb cara i ulls. Dit d'una altra manera, que he après una cosa que no sabia.

    Per a mi sovint la fotografia és això, la presa de la imatge, la vivència personal i la recerca (tant prèvia com posterior). Una disciplina molt completa en totes les seves vessants.

    Salut!

    ResponElimina