Clicant la imatge + F11 es veu més gran. Els arxius raw es revelen amb lightroom :-)

dimecres, 15 de novembre del 2017

Llamp em mati !


Una de les expressions empordaneses que vaig aprendre de la boca d'una de les persones que més he apreciat, en Vicenç de Can Niceto, és la de "llamp em mati" i que ell pronunciava tot seguit "llampemmatic", mai més ho he sentit de cap altra persona, possiblement que es perdrà.
Quan hi ha tempestes soc bastant prudent, per no dir una paraula mal sonant que comença per "c "i acaba amb "t" .  Per altra banda m'atreuen molt les tempestes i més quan les pots veure a una certa distància de seguretat. Fa poc més d'una setmana unes fortes tempestes van escombrar la comarca, un dels nuclis més actius i potents es va ubicar davant del Cap de Creus, aleshores vaig pensar que "mal llamp em mati" aquest seria un bon lloc per intentar-ne caçar algun. Els primers varen caure per sobre del Cap Norfeu però, finalment vaig tenir la sort de captar aquesta preciositat. Un cop feta la captura vaig girar cua i cap a casa abans que un llamp em matés. 

10 comentaris:

  1. Respostes
    1. Un día con suerte, ha sido la primera vez que intento pillar un relámpago de día y hubo mucha suerte. Un abrazo

      Elimina
  2. Osti, quina foto!! I diria que estaves a una estoneta del cotxe... felicitats per la foto que has aconseguit!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per sort veia molt clar el límit de la tempesta i un comfeta la feina corre-cuita cap amunt Una abraçada

      Elimina
  3. Que bona, Eduard. Felicitats. Jo també soc una mica c***t amb les tempestes he he.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Les de muntanya són molt més periloses, encara que a la zona del centre de la Badia de Roses també ho són, al ser molt pla, una oersona és un parallamps. Els hi hem de tenir molt de respefte. Una abraçada

      Elimina
  4. Preciosa Eduard.
    Sempre vaig buscant les tempestes, però coincideixen quan treballo tota aquesta setmana de festa i ja veus, calma i cel ras. :´(

    ResponElimina
    Respostes
    1. La possibilitat és francament baixa, aquest any el passava en blanc i tot just ara he tingut aquesta gran oportunitat. No desesperis, l,oportunitat apareixerà..., estiguis a punt ;-)

      Elimina
  5. Excel·lent. Felicitats d'un altre acollonit amb les tempestats...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Diguem-ne que els hi tenim molt de respecte. Aquell dia la tempesta estava molt localitzada/concentrada el que em donava una certa avantatge, d'aquí el "valor" d'acostar-m'hi ;-)

      Elimina