Clicant la imatge + F11 es veu més gran. Els arxius raw es revelen amb lightroom :-)

dilluns, 9 de novembre del 2015

Alineament planetari


Aquest diumenge hem tingut una boira inusualment espessa i persistent i, com la seva presència a l'Empordà no és comuna, va ser una bona oportunitat per anar a veure sortir el sol al coll del Mosquit (de fet el coll del Mosquit és just el punt per on passa la boira en la imatge), a tocar del castell de Sant Salvador. Vaig arribar-hi amb temps perquè la foscor de la nit em permetés fotografiar la plana i jugar amb les llums de les boires però, l'espectacle el teníem amb alguns planetes del sistema solar. Durant aquests dies es dona un alineament (en aquest ordre)  entre la lluna, venus, mart (en la imatge és molt petit) i júpiter. Si la boira s'hi posa bé, l'espectacle el tenim garantit. Per cert, sabeu perquè es diu el coll del Mosquit?
Us deixo també una vertical i una pano.:

10 comentaris:

  1. La trobo molt bona Eduard, m'agrada estètica i tècnicament ;)
    Una abraçada

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies Pere. Va ser molta sort, perquè a la mitja hora la boira va pujar, en aquells moments estava a la cota 500-600 m.s.n.m. Ara m'ho vaig passar molt bé amb aquell espectacle

      Elimina
  2. Ja ho vaig veure jo també, però la meva cota era 2600 ;-) No sabia que es produiria aquest aliniament i em va fer goig. Quina sort amb la boira, aquí no'n tenim :-(
    Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Divendres vaig estar trencant-me el cap de com podia fer aquest alineament, buscant indrets i òptiques possibles. Finalment no vaig poder sortir però la matinada del diumenge va caure i amb la cirereta de la boira..., com tu bé dius, hi ha dies que les coses ens surten bé. :-)

      Elimina
  3. Excelente serie, me encanta la última la siempre bella Orión. Un abrazo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias Jose. La fase lunar decreciente ayudó mucho a magnificar el cielo estrellado y la intensidades de los quatro planetas quedaron bien diferenciadas. Un abrazo

      Elimina
  4. Fantàstiques imatges i l'indret triat per fer-les !

    La panoràmica,Bestial !!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Joan. El lloc és triat per la gent per fer-hi excursions, curses, contemplacions, etc. No sol defraudar i menys si hi vas a la posta o sortida de sol. Una abraçada

      Elimina
  5. Em quedo amb qualsevol, sobretot la primera i la última.
    Soón unes grans imatges.
    sento no escriure més sovint, però sàpigues que tafanejo el que fas. Estàs en plena forma!!
    lo JC

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquell dia va ser un encert pujar, quan estava per la cota 600 msnm encara hi havia boira i em oensava que ho trobaria tapat. Al arribar a dalt va ser apoteosic. Una abraçada, JC

      Elimina