Clicant la imatge + F11 es veu més gran. Els arxius raw es revelen amb lightroom :-)

divendres, 19 de juliol del 2019

Llagasta


Un dels artròpodes relativament més perillosos que ens podem trobar al camp són les paparres o llagastes. Al ingerir sang, aquests àcars ens poden inocular alguns paràsits i, una de les malalties que ens poden transmetre a casa nostra és la febre botonosa. Cada any i a partir de principis de primavera intento ser molt curós a l'hora de caminar pel camp, aleshores intento anar sempre amb els ulls molt oberts i revisant la roba per si he enganxat alguna llagasta,cosa que hem passa dia si dia també. 

6 comentaris:

  1. Hola Eduard, només veure la foto he sentit un fàstig brutal....
    Jo vaig ser víctima de la febre botonosa i no oblidaré mai lo malament que ho vaig passar. És anguniós caminar pels prats i pensar en que estan allà a punt per saltar-te a sobre i enganxar-se a tu....

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres! et va picar per la zona del Cap de Creus? és un lloc molt delicat i que cal vigilar molt. Nosaltres solem portar sempre botes d'aigua altes, em vist que a la goma de les botes no s'hi aferren. Ufff!

      Elimina
  2. La meva àvia, de jove, va haver d'anar a l'otorrino perquè tenia una molèstia a dins d'una oïda (ja et pots imaginar què hi tenia, ben endins). Ella sempre anava a engegar el bestiar, i mentre les vaques pasturaven ella s'ajeia a fer ganxet a l'ombra...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per l'aportació, Albert.
      L'Empordà és dels pocs llocs on encara en queden de dones pastores de ramats d'ovelles i vaques, fins als vuitanta era força comú de veure-les per les closes i els aspres.

      Elimina
  3. No sé en quin lloc va ser, perquè just havia acabat el servei militar, potser zona de l'Albera. Va ser al maig.Vaig perdre 12 kg.

    ResponElimina