Clicant la imatge + F11 es veu més gran. Els arxius raw es revelen amb lightroom :-)

dimecres, 24 d’abril del 2019

Et fan fàstic?



Dins del món dels artròpodes els aràcnids són un dels majors depredadors terrestres que ens podem trobar i, tenen un paper molt important a l'hora de regular aquests ecosistemes, ja que actuen com insecticides naturals de primer ordre. Us donaré unes dades que el dia que les vaig llegir no me les vaig poder creure, són extretes de l'Enciclopèdia d'història natural dels Països Catalans Vol.9 pp98 i diu.:  "En condicions òptimes i per un medi herbaci, s'aprecien densitats de 130 individus per metre quadrat d'aràcnids. Si hom considera que una sola aranya pot consumir 0.1 grams  al dia, la conclusió és que les aranyes que viuen en una hectàrea consumirien 47.500 kg. any". Què us sembla?
 Hi ha una part dels humans que reacciona negativament en veure'ls fins a l'extrem d'existir persones que desenvolupen veritable fòbia a les aranyes. Espero que pensin en el gran servei que ens fan com a reguladors dels ecosistemes i les respectem.

8 comentaris:

  1. Desconeixia la dada de lo que mengen, és brutal. Les aranyes no em fan res, tots els "bitxos" m'agraden menys un al que li tinc fòbia.
    Ah, i bona foto!

    ResponElimina
    Respostes
    1. ASra m'has deixat amb ganes de saber quin és el de la fobia. A mi em fan molt de fàstic la Ratus norvegicus :-)

      Elimina
    2. Doncs no és fàstic (que també), és autèntica fòbia....la llagosta mediterrània (la grossa)

      Elimina
  2. En canvi els saltamartins els agafo amb la mà......

    ResponElimina
  3. Nooooo, la llagosta crec que es diu egipcia? Aquella que tenim a l'estiu i de vegades fa plagues.

    ResponElimina