Clicant la imatge + F11 es veu més gran. Els arxius raw es revelen amb lightroom :-)

divendres, 3 d’abril del 2015

"Colorins"



Força sovint llegeixo a fotògrafs que publiquen en blanc i negre i, a la vegada manifesten el seu cansament de les imatges amb color, quasi bé un rebuig, a partir d'aquesta declaració de principis inicien una prosa profunda i filosòfica que de vegades es fa difícil d'entendre pels mortals com jo que ens considerem normals i corrents.
La tarda que vaig fer aquesta imatge em vaig dirigir a aquest punt de forma quasi autòmata. En el moment de fer-la vaig pensar que era una imatge suada i "cansina" per ser mostrada al blog i, que no la publicaria però, no me'n he sabut estar. Si aquests "colorins" fossin captats en algun reducte de moda, tipus Islàndia o un fiord de Noruega, possiblement tindria un major impacte i centenars de "m'agrada"i, es que a casa nostra, tot l'any és una explosió de color! No us sembla? ;-)
El que vull reivindicar és el color del mediterrani pels mediterranis, els paisatges primigenis amb cels dramàtics del cantàbric pels "xicarrons" del nord o el B&W urbà pels urbanícoles, això sí,  que de tant en tant puguem ser-los infidels, perquè sempre envegem el que els altres tenen. 

6 comentaris:

  1. Personalment, hem considero Classic i "cansino", m'hagraden molt els colors del nostre Empordà , els cels rogencs de posta de sol , i els colors una mica "estrafalaris" crec que tots passem èpoques, i ens cansem i a vegades despreciem el que tenim prop de casa per buscar-ho fora. Sense treure merit a un bon B i N , on predominen més els jocs de formes, textures i contrastos per sobre de la crominància , tenint la ment oberta per poder plasmar en cada moment el que ens vingui de gust , siguem on siguem .

    Personalment de les dues fotos hem quedo amb la segona, horitzo centrat amb el reflexe i les plantetes de primer terme marcant-me el camí .

    salut.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Albert per la teva opinió que comparteixo plenament. Una abraçada

      Elimina
  2. Jo soc cansino amb le smontanyes, però és el que tinc a la porta de casa, i com que no puc anar de viatge, és el que faig. A qui no li faci goig, que no s'ho miri, que vaig a fer jo :-)
    A mi m'agraden, sempre que veig bonas llums a la tarda a Saragossa o a Osca em quedo amb cara d'idiota, però és que al Pirineu no s'hi veuen.
    Em quedo amb la primera, per les colors. Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Un lloc que m'agrada molt de la teva terra són els Monegros, tant de dia com per la nit. Hem de saber exprèmer el que tenim :-) Una abraçada

      Elimina
  3. Jo en canvi no penso que el anar fora és despreciar lo de casa. El que si que opino és que "saber veure" el que tenim a casa és molt dificil.
    No és que no volguem sinó que la quotidianitat no t'ho permet. Quan ens acostumem a veure sovint tal o qual fenòmen o efecte ens insensibilitzem.

    Tu has parlat d'Islàndia... doncs allà tens l'exemple, vas veure gaires islandesos o islandeses de nits fotografiant aurores com bojos? JO no en vaig veure ni un i les poques fotos que he vist d'islandesos amb aurores per internet són fotògrafs professionals que o bé es dediquen a fer fotos per agències o bé guien grups.

    Quan sóc fora no paro de veure motius fotogràfcs, perquè tota la meva ment veu coses "noves" (encara que ho hagi vist per internet però la experiència i vivència personal abans no la tenia).

    Lo dit, sóc un enamorat de l'Empordà però això no vol dir que conegui al 100% el territori. Per això a vegades et pregunto d'on és tal o qual foto i em sorprenc quan em dius que gairebé ho tinc darrera de casa! Estic amb tu en què s'ha de conèixer el territori.

    En quan a color o B/N... I perquè no els dos? El color augmenta la informació de la imatge si el que es busca es concentrar l'espectador en formes, textures... llavors el B/N és un molt bon recurs (per això en fotografia urbana se sol utilitzar).
    A mi cada vegada més m'agrada o aprecio el B/N en paisatge però funciona en vegades molt concretes (monocroms, minimalisme, textures...).

    Salut!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt ben explicat, Dani. Pel que fa al color o el B&W, no creus que els de B&W tenen la gràcies perquè hi veuen en blanc i negre?
      Una abraçada

      Elimina